Социални Мрежи
Каталог

Историята на The North Face

13 октомври 2020
Историята на The North Face

Световноизвестната марка TNF възниква през 1966 г.

Появата на The North Face се свързва с името на Дъглас Томпкинс - заклет привърженик на идеите за опазване на природата и водене на активен начин на живот. Роден е на 20 март 1943 г в гр. Conneaut, Охайо, където не успява да завърши местната гимназия, През 1960 г. се премества в планините на Колорадо, където започва да се занимава с каране на ски, катерене и алпинизъм.
Запознава се с бъдещата си съпруга Сузи Ръсел по време на пътуване на автостоп. Заедно решават да създадат малка фирма, която да продава дрехи и оборудване за дейности на открито. За това свое смено начинание Дъг взема заем от 5 000 долара.
Първоначално продават оборудване по пощата и едва през 1966 г. спестяват пари, за да отворят първия собствен магазин в Сан Франциско.
На откриването свирят неизвестните тогава Джери Гарсия и Боб Уиър, фронтмени на „Грейтфул Дед“ (Grateful Dead), a за охранители са поканени рокерите от "Ангелите на ада".

Снимки от откриването на първия магазин на TNF.(© The North Face)


Решили магазина да се нарича The North Face - “Северната стена”, тъй като изкачването на северните стени се счита за най-трудно. Първото зареждане било предназначено одновна за скиори, като малка чат от него била насочена към алпинистите и туристи, които до този момент купували екипировката си от армейските магазини.
Откриването на магазина било на 26 октомври 1966 г. Датата се счита за рожден ден на TNF.
Първите продукти, пуснати със собствена марка били спални чували, ушити от друга калифорнийска фирма- Sierra Designs. На този момент още не са били решени да пуснат собствена марка дрехи.
Повратен момент в развитието се оказло съвместното пътешествие на Дъг Томкинс с Ивон Шуинар и няколко техни приятели с един микробус през цяла Патагония, (Ивон Шуинар основал марките: Black Diamond и Patagonia), където изкачили Фиц Рой по нов маршрут и направили филм за пътешествието си.


Впечатленията от приключението накарало Дъг да преосмисли приоритетите си. Решил да продаде компанията си (вече имал втори магазин в Пало Алто), за да може да продължи да пътува, а също така да помага на жена си. Тя започнала да шие модни, всекидневни дрехи. Ателието й прерастнало, след време, в световноизвестната марка Esprit. Благодарение, на която Дъг и Сузи станали милионери.
Той продължил да се занимава с екологични проекти, като със спечелените пари успял да купи големи участъци девствена природа в Аржентина и Чили, които били превърнати в природни резервати. Първоначално местните били против начинането му, но в последствие правителствата спомогнали за обявяване на природните резервати.
Дъг Томкинс умира от хипотермия на 8.12.2015 г. 72 години. Кануто, с което плавал, се преобърнало в ледените води на езерото Генерал Карера (ез.Буенос Айрес) в Чилийска Патагония . (Езерото дава началото на две реки, едната се влива в Тихия океан, а другата в Атлантическия.) Точно 50 година след първото му пътуване в Патагония.


The North Face била закупена от малка калифорнийска компания Ski Hut, която произвеждала и продавала туристическо оборудване, но много бързо е продадена на Кенет Клоп, който току-що завършил Станфордското бизнес училище и търсел къде да инвестира парите си. Романтичният период приключва и започва началото на световно господство. Новият собственик искал да развие производството, чиято продукция да продава в магазините. Инвестирал в машини. Постепенно фирмата започнала да се утвърждава като производител на висококачествена екипировка.
След това Клоп наема голямо помещение в Бъркли, Калифорния, което превръща в магазин, цех и склад. В съседство се намирала репетиционната зала на култовата група Creedence Clearwater Revival:)

Важна роля за развитието на текстилната индустрия изиграла войната във Виетнам. Много нови разработки за военната промишленост били използвани и за производството на аутдор екипировка. Може да се каже, че в този момент световна столица в производството на аутдор екипировка бил калифорнийският град Бъркли. Освен TNF, в града, съществували още няколко известни за времето си фирми.
За да бъдат разпознаваеми, била дадена поръчка на Дейвид Алкорн да създаде емблема. За база за създаването й използвал знаменитата скала в Йосемитите Half Dome и нейната северна стена.



Планината Half Dome очертава логотипа на The North Face

Първият продукт, с когото правят съществен пробив е раницата им The North Face Ruthsack. Кръстена е така заради името на проектанта й: Стюарт Рут. Тя била с алуминиева конструкция и тежала само 1,85 кг. като се използвал рипстоп вместо брезент- революция за времето си. Въпреки, че първата раница, направена от алуминиева рамка и рипстоп била на Lowe Alpine, то раницата на TNF станала много по-продаваема.

В 1969 година се появяват първите дрехи на марката The North Face- лекото, пухено яке: Sierra Parka.
През същата година започват да се произвеждат: палатки и спални чували.

За да се произвежда качествена екипировка имало нужда от постоянни тестове и за това фирмата създава собствена лаборатория за тестване и разработване на нови материали.


The North Face била една от първите компании, използвали Gore-Tex, пускайки първите си дрехи с мембрана още през 1978 година.

През 1980 година компанията създава най-строгия отдел по контрола на качеството измежду всички други производители. На всички продукти започва да дава пожизнена гаранция, което превръща фирмата в световен лидер за аутдор екипировка.

Най- важната иновация, която създали в The North Face е дизайнът на палатката Oval Intention, пусната на пазара през1975 г. и позната от всички високохималайски експедиции.


Първите международни връзки на The North Face са от 1974 г. Тогва компанията става вносител на немските обувки Lowa за САЩ. Така тя успява да предлага всякакъв вид артикули в своите магазини.

Към края на 70-те The North Face се опитва да излезе на световния пазар и започва с най-трудния и взискателен пазар, какъвто е японския....успяват! Единствената американска фирма, която успява, след тях на този пазар е Patagonia.


През 1983 г. стъпват в Европа като пускат собствена фабрика в Шотландия. Следват Австралия и Канада. През 1984 г. продукцията на TNF може да се купи в над 700 (17 собствени) магазина в 22 държави.
През 1988 г. оборотът на фирмата на пазара в САЩ преминава 50 млн. долара, съпоставим единствено с оборота на Patagonia.
Кенет Клоп успява да развие фирмата като през 1968 г. купува два романтични магазина в Сан Франциско и Пало Алто и 20 години по-късно е световен лидер в трудния пазар на аутдор екипировката. Иновации, иновации, иновации- едва ли е щял да постигне всичко това без тях.
През 1988 г. я продава на холдинга Odyssey. През същата година започва производството на голяма част от продуктите й в Китай.
През 2000 г. собственик става друг холдинг VF Corporation.

През 1989 г. The North Face заедно с Patagonia, REI и Kelty създават фонд Conservation Alliance, в който ежегодно внасят част от печалбата, за да спонсорират организации, чиято цел е: съхранението на природата в САЩ.
Освен участието си в Conservation Alliance, The North Face предоставя средстава от собствения фонд Explore Grunt Fund за различни изследвания и екологични проекти.